دغدغه های آقای استاندار!


رضا بردستانی

یزدفردا :لذتی خاصی دارد وقتی؛ رو در رو، بدون کوچکترین واهمه ای، تمام حرف های جا مانده در دلت را در کوتاهترین فاصله ی مکانی به گوش بالاترین مقام اجرایی استانی که متعلق بودن به آن، بزرگترین افتخار برای توست؛ برسانی و او با لبخند تو را همراهی کند!

لذت خاصی دارد وقتی بدون حاشیه انتقاد می کنی ، ایراد می گیری، حتی مخالفت می کنی و باز با همان لبخند دوست داشتنی حمایت می شوی، تأیید می شوی و نیز راهنمایی!

لذت خاصی دارد وقتی به تمام آن چه می اندیشیدی! که ای کاش این چنین باشد و وقتی خوب دقت می کنی می بینی همانگونه ای است که دلخواه توست و آرام می شوی اگرچه مدتی به هزار دلیل و توجیح، ادای فرض ذهنی تو به تأخیر افتد!

لذت خاصی دارد در مکانی حضور داشته باشی که هم مشکل تئاتر حل شود و هم گره کور موسیقی، هم تجسمی ها صاحب خانه شوند هم سینمایی ها و این ها در حضور و پیش چشمان گرد شده از ناباوری تو اتفاق می افتد و در همان جلسه که برایت لذت خاصی دارد مشکلی از مشکلات تو حل نمی شود!

لذت خاصی دارد وقتی می بینی استاندار هم دغدغه هایی دارد که تو داری!

لذت خاصی دارد وقتی هنرمند را دلسوز جامعه می شناسد و همان آقای استاندار وقتی رو در رو با تو همکلام می شود می بینی چندان هم با تو بیگانه نیست!

لذت خاصی دارد وقتی می بینی استاندار دلهره دارد که مبادا این بودجه ی اختصاص یافته برای سر و سامان دادن به بخش فرهنگ، سر جای خود مصرف نشود!

لذت خاصی دارد وقتی می شنوی در بسیاری از ناهماهنگی ها و کج سلیقگی ها استاندار هم مثل تو گلایه مند است و باورت می شود که می توان استاندار بود و گلایه مند از ناهماهنگی ها نیز بود!

لذت خاصی دارد وقتی شنیده می شوی، دیده می شوی، باور می شوی، به حساب می آیی و می بینی که می شناسندت و بدون آن که به ظاهرت ایراد بگیرند، قبول نموده اند که دلت برای سربلندی این مرز و بوم می طپد!

لذت خاصی دارد وقتی به چشم می بینی و به گوش می شنوی که استاندار هم دغدغه ی فرهنگ و ارتقای آن را در جامعه دارد. می بیند و می نویسد و در جای خود برای آبادانی فرهنگی این جامعه گام هایی نیز بر خواهد داشت.

لذت خاصی دارد وقتی می بینی استاندار نیز فکر و ایده ای بزرگ برای معرفی و شناساندن این آب و خاک در سر پرورانیده است و سخت اعتقاد دارد باید یزد و یزد نشینان را ، یزد و شیوه و نحوه ی زندگی قدیم و جدیدشان را، یزد و افکار و عقاید مرمانش را به تمام جهان معرفی نمود و دغدغه دارد که اهل فن این مهم را به انجام رسانند و مواظبت می کند تا اگر قرار بر انجام گرفتن بود به زیباترین شیوه اجرایی شود.

لذت خاصی دارد وقتی می شنوی یزدِ دارالعلم، یزدِ دارالعباده و یزدِ دارالعمل بیشترین تکیه کلام استاندار است و تو به خود می بالی و می نازی که تو هم یکی از اهالی همین دیاری !

لذت خاصی دارد وقتی تو برای دل خودت می نویسی و برای کسی نمی نویسی و متهمت می کنند که سفارشی نوشته ای و تو می خوانی و می خندی و شاید ...

لذت خاصی دارد همه ی این ها را بنویسی و طعنه و کنایه بشنوی و استاندار یک کلمه از نوشته هایت را نخواند.

لذت خاصی دارد وقتی می توانی حرف بزنی و بنویسی و برای فکر و اندیشه ی دیگران که چگونه و چرا اینگونه یا آنگونه می اندیشند ثانیه ای وقت نمی گذاری و می بینی و رد می شوی.

لذت خاصی دارد وقتی تمام دغدغه های استاندار را از زبان خودش شنیدی و به گوش همه رسانیدی و به آخر و عاقبت آن هم نیاندیشدی.

لذت خاصی دارد این نوشته را بفرستی «یزد فردا» و «یزد فردا»هر بلایی خواست بر سر نوشته ات بیاورد و تو دستت از همه جا کوتاه ؛ فقط بنشینی و نظاره گر باشی!

لذت خاصی دارد که فکر کنی تمامی آن چه نوشته ای واقعا لذت خاصی دارد!!!

یزدفردا


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا